Algemene voorwaarden
Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor alle overeenkomsten en werkzaamheden tussen de klant en mij.
Afwijkingen zijn alleen geldig als schriftelijk of via e-mail overeengekomen.
Het niet strikt eisen van naleving betekent niet dat de voorwaarden niet gelden of dat ik mijn recht om naleving te eisen verlies.
Voor de leesbaarheid van het document heb ik gekozen voor de “ik” vorm.
Waar ‘ik’ of ‘mijn’ staat bedoel ik Imke Beijer en/of www.Aardwijs
Adres: Priesterinkdijk 4, 7021JE te Zelhem
Kvk
Contact: aardwijs@gmail.com
-
klant: de ouder, verzorger of deelnemer die met mij een overeenkomst aangaat;
-
kind: het kind van de klant, het kind dat deelneemt aan een activiteit;
-
overeenkomst: de overeenkomst tussen de klant en mij;
-
activiteit: de activiteit, workshop, e.d. die ik organiseer;
-
website: de website www.aardwijs.nl die door mij wordt beheerd;
-
agenda: de agenda met activiteiten die op de website staat vermeld
Aanbod
Aardwijs biedt inspirerende creatieve workshops en activiteiten voor diverse doelgroepen, waaronder:
-
Workshops voor kinderen van 4 tot 9 jaar, aangemeld door ouders/verzorgers.
-
Workshops voor volwassenen.
Er is ruimte voor extra activiteiten tijdens evenementen op aanvraag.
Het aanbod richt zich op het stimuleren van creativiteit en mindful creëren middels procesgerichte werkvormen.
Atelier-regels
Er wordt gebruikgemaakt van verschillende materialen en gereedschappen. Ik vraagt de klant om hiermee rekening te houden. De klant moet ervoor zorgen dat het kind geschikte kleding draagt. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade aan kleding of andere persoonlijke bezittingen. Indien nodig zorg ik voor schorten, veiligheidsbrillen, enzovoort. Deze dienen dan ook gedragen te worden.
Werkstukken kunnen aan het einde van de activiteit worden meegenomen. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal er overleg plaatsvinden.
Er wordt van je verwacht dat je tijdens activiteiten respectvol met mede-deelnemers omgaat.
Ik kan geen garantie voor succes, mooie eindproducten en/of het behalen van doelen geven.
Betaling
De prijzen van mijn activiteiten staan op de website bij de agenda. Betaling vindt van tevoren plaats. Bij activiteiten die meerdere dagen omvatten is betaling in termijnen mogelijk.
Je dient het verschuldigde bedrag voorafgaand aan de workshop of voor afloop van een cursus te betalen. Mocht dit om welke reden dan ook niet lukken, neem dan contact met mij op. Als de betaling niet op tijd binnenkomt, zal ik je hierover informeren en een nieuwe termijn voorstellen. Indien de betaling daarna nog steeds uitblijft, ontvang je een derde herinnering samen met een aangepaste, verhoogde factuur. Als er dan nog niet betaald wordt, laat ik het over aan een incassobureau.
Afzeggen
Bij afzeggen 24 uur van tevoren heeft de klant recht op terugbetaling van het overgemaakte bedrag.
Terugbetaling van een gemiste les in een reeks is helaas niet mogelijk. In overleg kan er een les worden ingehaald. Let op: stoppen na een paar lessen kan helaas niet. Als u toch besluit te stoppen kan ik helaas geen lesgeld terugbetalen voor de resterende lessen van die reeks. Als een les niet doorgaat wegens ziekte of verhindering van mijzelf, dan plannen we een inhaaldag of wordt het lesgeld van die dag teruggestort op uw rekening.
Toegankelijkheid kinderen
Aardwijs is in principe toegankelijk voor elk kind, mits er overeenstemming bestaat tussen mij en de klant.
De klant is verplicht mij vooraf te informeren over eventuele handicaps, allergieën of andere relevante bijzonderheden van het kind of de kinderen.
Ik behoud mij het recht voor een geplaatst kind voor activiteiten te weigeren voor de duur van de periode dat het kind gedragsproblemen vertoont, door ziekte of andere omstandigheden extra verzorgingsbehoeftig is, dan wel een gezondheidsrisico vormt voor de andere aanwezigen binnen de locatie, of de veiligheid van betrokkenen in het gedrang komt.
Indien een geplaatst kind, ondanks een aansporing van de klant, gedrag blijft vertonen dat een risico vormt voor de geestelijke en/of lichamelijke gezondheid van de andere kinderen, of wanneer het kind niet op de gebruikelijke wijze begeleid kan worden, heb ik het recht om op redelijke gronden de toegang tot de activiteit te weigeren en eventueel de overeenkomst te beëindigen.
Indien een kind ziek is geworden of zorgwekkend gewond is geraakt tijdens een activiteit, dan wordt de klant direct gebeld.
Toegankelijkheid volwassenen
Ik heb geen medische of psychologische bevoegdheid. Je neemt deel op eigen risico. en ik ben derhalve niet aansprakelijk voor lichamelijk letsel of psychische klachten van de klant.
Privacy
Ik zal nooit beeldmateriaal waarop het kind direct herkenbaar is, gebruiken voor commerciële doeleinden of sociale media zonder toestemming van de klant. Na overleg kan het gebeuren dat digitale beelden van een workshop of activiteit naar het privé-e-mailadres of telefoonnummer van de klant worden verstuurd. Ook is het mogelijk dat er digitale beelden worden gemaakt met de apparatuur van de klant.
Ik verwerk persoonsgegevens in overeenstemming met de Wet op de bescherming van persoonsgegevens.
Aansprakelijkheid
Ik bied materialen aan die afgestemd zijn op de doelgroep. Aardwijs kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor directe of indirecte schade of opgelopen letsel voortvloeiende uit of in verband met de geboden diensten door mij, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld van mijn kant..
De klant is verplicht eventuele psychische of lichamelijke klachten vooraf te melden*. Volwassenen nemen deel op eigen risico.
Ik ben niet aansprakelijk voor het stuk gaan, wegraken of vies worden van kleding of meegenomen voorwerpen.
Vergoeding aan jou, als deelnemer, of ouder, kan nooit meer bedragen dan de dekkende vergoeding volgens mijn aansprakelijkheidsverzekering.
De klant verleent mij toestemming om, binnen de mogelijkheden, in geval van nood met het kind naar een arts te gaan en/of noodzakelijke maatregelen te treffen, bij voorkeur na overleg met de klant of met door de klant aangewezen personen. De kosten voor medische behandeling en vervoer zijn in deze gevallen voor rekening van de klant of diens verzekering.
*Voor lichamelijke- en psychische klachten, raad ik aan altijd contact op te nemen met uw huisarts.
Klachten
Hoewel ik mijn uiterste best doe om klachten te voorkomen; het is mogelijk dat een klant toch een klacht heeft. Van de klant wordt verwacht dat deze schriftelijk contact met mij opneemt om de klacht kenbaar te maken. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen 14 dagen en onderbouwd ingediend te worden. Ik vertrouw erop dat we hier samen uitkomen. Lukt dit niet, dan wenden we ons tot een onafhankelijke mediator en delen we de kosten die dit met zich meebrengt.
Het in behandeling nemen van een klacht betekent niet dat ik erken dat de uitgevoerde werkzaamheden tekortkomingen vertonen.